“The cost of being wrong is less than the cost of doing nothing.”

Seth Godin.


Food fotografie

De sleutel tot een sterke foto is te begrijpen dat alles te zien is als een voorwerp. De kunst is voorwerpen te verbeelden. Zeker eten. De saus die er bijvoorbeeld over heen loopt moet gezien worden als een voorwerp. Door het objectief te bekijken geeft het mij de mogelijkheid een sterk beeld op te bouwen. Door het onderwerp vorm, diepte en compositie mee te geven. En dan door middel van licht kleur te geven. De meest effectieve manier is het licht achter het onderwerp te plaatsen en dan rond te brengen op de voorgrond. Om zo zoveel mogelijk vorm en contouren te krijgen. Er kan altijd een natuurlijke aantrekkingskracht op een onderwerp liggen. Neem baby bok choy (wat is dit?) Het heeft van nature al heel veel vorm. Als je dit op een mooie ondergrond plaatst met een zwarte achtergrond is op een simpele manier een topresultaat te bereiken.


Food fotografie is een vak apart. De kunst is de kijker in de foto te trekken en te houden. En uiteraard uw doelgroepen te verleiden. Deze moet geraakt en beroerd worden door de foto. Dit vereist inlevingsvermogen, creativiteit en denken in beelden. Dit is iets wat ik als food fotograaf als geen ander kan. Het kruipen in de huid van de (potentiële) klant zit in mijn DNA.

Daarnaast zijn sfeer en kleurechtheid van groot belang als hardere factoren. Om dit te kunnen realiseren zijn er veel technieken nodig. Ik beheers deze als food-fotograaf, zoals mijn portfolio tonen. Ik heb me verder toegelegd op food fotograferen, omdat ik daarnaast ruime ervaring heb met fotobewerking, een aparte (daglicht)studio heb met alle benodigde faciliteiten en niet te vergeten jaren ervaring in de horeca.

 

Veelvoorkomende levensmiddelen die ik als food fotograaf op de foto zet zijn:

Groente & fruit, Vlees, Vis, ijs

Menu’s & culinaire gerechten Soepen

Mijn opdrachtgevers zijn daarmee o.a.:

drank Snoep, Zuivel, Brood en Chocolade,

Levensmiddelen producenten, Drank producenten, Groothandels Restaurants,

ijs salons, Snackbars, Bakkerijen & bakkers, Speciaalzaken (chocolaterieën, kaaswinkels etc.) Hotels, Cafés, Food trucks Slagers, Groentewinkels, Vishandels en winkels Keukenleveranciers horeca, Concept ontwikkelaars, horeca, Culinair.


Dit gesprek is geheel vrij blijvend en gratis